Złóż zamówienie
Foto laboratorium | Producent wyśmienitych albumów i fotoksiążek

Targi Ślubne – tego nie dostaniesz przez internet.

2015-04-27Targi Ślubne – tego nie dostaniesz przez internet.

 

Targi ślubne funkcjonują w Polsce już od kilkunastu lat. Jest to bardzo popularna forma reklamy dla firm ślubno-weselnych. Wydawało by się, że w dobie internetu gdzie informacja jest w zasięgu ręki niebawem nastąpi zmierzch targów. Tak się jednak nie dzieje. Dlaczego?

Narzeczeni na Targach Ślubnych szukają najczęściej tego, czego nie dostaną przez internet: rozmowy w cztery oczy z drugim człowiekiem. Udział w imprezie to doskonała okazja do podzielenia się swoją wizją wesela, zadania nurtujących pytań, sprawdzenia który z usługodawców najbardziej odpowiada ich oczekiwaniom nie tylko poprzez swoją ofertę i sposób pracy, ale także osobowość i temperament. Dobra rozmowa daje narzeczonym poczucie, że z odpowiednim fachowcem będzie im się dobrze pracowało, że mogą tej osobie zaufać i w jej ręce oddać odpowiedzialność za wybrany aspekt jednego z najważniejszych dni w ich życiu.

 

 

„Mogę dotknąć sukni ślubnej, zobaczyć jaka jest różnica pomiędzy suknią na żywo, a zdjęciem w internecie i przekonać się czy odpowiada ona moim wyobrażeniom. W jednym miejscu mam dostępnych kilka salonów z sukniami i ubrane w sukienki hostessy, które wyglądają jak statystyczne kobiety, a nie idealne modelki.” – mówi Dominika, czerwcowa panna młoda odwiedzająca Międzyplanetarne Targi Ślubne w katowickim Spodku. Targi Ślubne są miejscem w którym ślub można badać wszystkimi zmysłami: wzrokiem, dotykiem, węchem, smakiem, słuchem.

 

Z relacji narzeczonych wynika, że bardzo istotna jest dla nich również możliwość posłuchania na żywo zespołów weselnych. Nie każda grupa udostępnia swoje nagrania z wesel, a Targi Ślubne są świetną okazją do przekonania się jak ich muzyka brzmi na żywo. W jednym miejscu można spróbować ciast i tortów z kilku cukierni, poćwiczyć taniec, obejrzeć pokazy sukni ślubnych, makijaży i bukietów.
Nawet fotograf, którego praca wydawało by się, że jest ściśle związana z internetem powinien pokazywać się na targach. Narzeczeni mają możliwość zobaczyć rzeczywistą jakość zdjęć na wydrukach wielkoformatowych. W jaki sposób są one oprawiane i co sobą reprezentuje fotograf którego mają zamiar zatrudnić na swoją uroczystość. Nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu.

 

 

Wśród gości spacerujących pomiędzy stanowiskami znajdziemy nie tylko pary narzeczonych, ich rodziców i drużbów, ale także przedstawicieli mediów, ślubnej branży czy konsultantów ślubnych szukających usługodawców, z którymi chętnie by współpracowali. Wystawcy mają rzadko spotykaną możliwość porozmawiania z przedstawicielami każdej z tych grup, zaprezentowania nie tylko swojej usługi i produktów, swojego podejścia do ślubu oraz otwartości na pomysły par, ale i siebie. Jest to okazja do nawiązania kontaktów branżowych czasami wnoszących do działalności firmy więcej niż pozyskane na targach zlecenia.

Targi targom nie równe.

 

Przed wysłaniem zgłoszenia na targi należy upewnić się z jaką imprezą mamy do czynienia. Czy jest ona cykliczna, jak długo jest na rynku, kto jest organizatorem. Ile na danych targach jest wystawców i zwiedzających. I najlepiej to samodzielnie zweryfikować nie ulegając propagandzie sukcesu.

 

 

Bardzo często zdarza się, że organizator to osoba bez żadnego doświadczenia próbująca coś zorganizować podpierając się nośnością wypromowanej już marki „targi ślubne”
Można się szybko rozczarować. Bywają takie „targi ślubne” na których jest dziesięciu wystawców i 50 osób zwiedzających. I nikt z takiego układu nie jest zadowolony.

Poważne imprezy mają od 100-200 wystawców i kilka tysięcy osób odwiedzających. Dla narzeczonych jest to komfortowa sytuacja ponieważ mają duży wybór, a wystawcy w tym tłumie znajdą tą grupę klientów do których kierują swoją ofertę.

 

Samo wystawienie się na targach jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Ważna jest oferta, sposób jej przedstawienia, jakość usługi. Warto podglądać jak to robią inni. Nawet udział „na próbę” w najtańszej możliwej opcji wiele wnosi. Zdobyte doświadczenie i poczynione obserwacje mogą zaprocentować w kolejnych edycjach targów.

 

Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij