Złóż zamówienie
Foto laboratorium | Producent wyśmienitych albumów i fotoksiążek

Targi Ślubne dla fotografa

2016-02-01Targi Ślubne dla fotografa

Targi Ślubne dla fotografa

Wystawiać się czy nie - oto jest pytanie…

Często w rozmowach z fotografami współpracującymi z naszym laboratorium pada pytanie:czy warto wystawiać się na Targach Ślubnych.
 Oczywistym jest że najlepszą reklamą jest nasza praca i klienci z polecenia. Wiedzą co dostają, mają kontakt z zadowolonymi klientami i wiedzą co i jak dostaną jako produkt końcowy.
 Ale aby dotrzeć do nowych grup targi są moim zadaniem najlepszą metodą dotarcia do tak dobrze wyselekcjonowanej grupy: Par Młodych i ich rodziców.

 Dzisiaj odwiedziłem Targi Ślubne w Katowicach bodaj jedną z pierwszych i największych imprez tego rodzaju organizowaną od prawie dwudziestu lat.
 Liczba zwiedzających imponująca: prawie pięć tysięcy! Wystawiało się dwieściesiedemdziesiąt  firm ALE dziewięćdziesiąt z nich to branża foto-video.

Oglądając stanowiska  i przysłuchując się rozmową mam parę podpowiedzi aby lepiej wykorzystać kontakt z tak dużą liczbą klientów w tak krótkim czasie.

  • Zacznij rozmowę od pytania: czy macie już fotografa? Pytanie banalne, za to dobrze segreguje klientów oszczędzając Twój czas i energię,
  • zapytaj: czego szukacie? Większość wystawców od razu mówi o swojej ofercie. Jeśli klient powie czego oczekuje łatwiej Ci będzie skroić na miarę ofertę dla niego nie zamydlając przekazu niepotrzebnymi informacjami;
  • rozmawiaj z uważnością. Wszyscy lubimy jak poświęca się nam  sto procent uwagi. Rozmawiając, nie rozdawaj ulotek przechodzącym przypadkowym zwiedzającym;
  • zdobądź e-mail i opisz go czym młodzi byli zainteresowani. Potem przypomnij się wysyłając konkretną ofertę;
  • przed targami popatrz krytycznie na swoje albumy. Trochę przeraża widok rozłażących się foto albumów, czy klasyków z pomiętymi kartami i wypalcowanymi zdjęciami;
  • zainwestuj w jakość swoich ulotek. Po przejściu targów i odwiedzeniu 300 firm młodzi mają siatę reklam. Aby się wyróżnić zrób mniej ulotek a zainwestuj w pięknie wydany folder na grubym papierze, lub z ciekawym pomysłem.To szanse iż klient go nie wyrzuci przy segregacji;
  • zadbaj o stanowisko.Co roku poziom stanowisk znacznie się poprawia, zwracają na siebie uwagę te aranżacje, które są dobrze oświetlone i mają motyw przewodni duplikujący się z albumami czy folderami,
  • obsługuj z uśmiechem mając oczy na tej samej wysokości co klienci. Wierz mi, jak ktoś siedzi na stołeczku na stanowisku to nie masz ochoty zakłócać jego spokoju.
  • zamontuj wyższe stoliki by klienci nie musieli  wykonywać pokłonów oglądając albumy. Standardowe stoliki są dostosowane do siedzenia przy nich, podnosząc stolik  łatwiej będzie oglądać Twoje zdjęcia. Takie rozwiązanie spowoduje to iż będziesz mógł przysiąść na stołku barowym wyglądając jakbyś stał ( wiemy jak bolą nogi;)

 Mam nadzieję, iż wykorzystując te parę rad powiesz: TAK, warto się wystawiać. Organizator zapewnił Ci wyselekcjonowany target, a reszta zależy w stu procentach od Ciebie.

 Biorąc udział wielokrotnie w targach od samego początku (prawie 20 lat) zawsze po takiej imprezie podpisywałem po kilka nawet rekordowo kilkunastu umów.

Czego i Tobie życzę

Marek Kowalski

Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij